S přibývajícími jarními paprsky a rostoucími teplotami úměrně roste počet nedočkavých cyklistů, kteří vyrážejí zdolat první jarní kilometry. Trochu s nadsázkou lze říci, že kdo nemá kolo, není Čech. To, že jsme cyklistická velmoc, minimálně v evropském měřítku, je známá věc. V počtu prodaných kol a třeba i cyklistických oddílů nebo počtuakcí patříme rozhodně k těm nejaktivnějším národům. S frekvencí ale také rostou rizika s tím spojená, což si mnozí z nás uvědomí až tehdy, když se nám něco přihodí. Komu z nás už třeba někdy ukradli kolo nebo jsme jej při pádu poškodili, že?
„Kdo je připraven, není překvapen,“ říká Daniela Grundel z projektu BikePlan, jež se specializuje především na pojištění kol a elektrokol. I když je podle oficiálních policejních statistik odcizeno ročně „pouze“ kolem 4,5 tisíce jízdních kola elektrokol, hodnota krádeží roste. Skutečné číslo zcizených kol je odhadem minimálně dvojnásobnéaž trojnásobné, protože ne každé zcizení je hlášeno. Překvapivě ale krádeže nepatří mezi nejčastější pojistné události, jak by se mohlo zdát. „Evidujeme oproti krádežím až sedmkrát více pojistných událostí spojených s poškozením kola při pádunebo škod během přepravyjízdního kola,“ upřesňuje Daniela Grundel.
Pojištění je také o klidnější mysli. Vědomí, že vaše jízdní koloneboelektrokolo je „kryté,“ umožní čistější hlavu a užít si jízdu podle představ. „Je důležité si připomenout, že pojištění není v pravém smyslu ochrana kola. O té hovoříme v případě zabezpečení například zámkem. Pojištění je prevencí proti finanční ztrátě a reakcí, když dojde k nežádoucí situaci, jako je krádež, pád a poškození,“ uvádí zástupkyně projektu BikePlan.
Mezi základní pojistná krytí BikePlan patří:
- Krádež z nemovitosti: Garáže, sklepa, bytu či domu.
- Krádež z volného prostranství: Kolo uzamčené k pevnému základu, k plotu, ke stojanu.
- Krádež z auta: Kolo uložené v uzamčeném vozidle.
- Krádež z nosiče: Krádež kola z nosiče na autě, za autem.
- Poškození, zničení komponentů: Škody vznikléna kole v důsledku pádu.
- Poškození, zničení přepravou: Kryje poškození na kole vzniklou při přepravě.
- Poškození osobních věcí: Kryje škodu na osobních věcech (např. helma, oblečení, telefon) v důsledku pádu z kola.
- Poškození příslušenství: Vzniklá škoda na příslušenství kola (např. brašny, nosiče, cyklocomputer) v důsledku pádu z kola, nehody nebo krádeže kola.
- Vandalismus: Škoda, která může vzniknout na kole v důsledku vandalismu.
- Loupežné přepadení: Kryje škodu, odcizení kola v případě loupežného přepadení.
- Živelné pohromy: Kryje škodu na kole v důsledku živelných pohrom, jako je požár (i vznícení baterie u elektrokol), povodeň, záplava, krupobití, vichřice apod.
Vyjmenovaný obsah základního pojištění lze také rozšířittakéoúčast na organizovaných závodech nebo populárnějšísjezdy a traily. Majitelé elektrokol a závodní cyklisté zase vítají připojištění odpovědnosti za škody z provozu kola.
"Trh jízdních kol je velmi dynamický, a proto vyžaduje značnou míru flexibility. Jelikož se zaměřujeme především na kola a cyklisty, pečlivě nasloucháme jejich potřebám. Díky tomu dokážeme naše služby rychle a efektivně přizpůsobit jejich požadavkům – ať už jde o víkendové nadšence nebo závodní cyklisty," dodává Daniela Grundel.
O projektu BikePlan v kostce
BikePlan je pojistný produkt připravený na míru svátečním i zdatnějším cyklistům, stejně jako profesionálům. Staví na přehlednosti, srozumitelnosti, široké pojistné ochraně a rychlém vyřízení pojistných událostí. Garantem projektu je respektovaná česká pojišťovací makléřská společnost RENOMIA, která působí již v 13 zemích. BikePlan je 100% on-line, a tak lze uzavřít pojištění kol, elektrokol, koloběžek, e-koloběžek a cyklovozíků, prakticky kdykoliv na pár kliků v uživatelsky jednoduché aplikaci na www.bikeplan.cz nebo také osobně u edukovaných prodejců kol po celé ČR.