dTest: Máte rádi křížaly? Pozor, pokud je kupujete online

Zadavatel: Časopis dTest | 7.4.2015 | Obchod, e-commerce

Praha (Pressweb) - Online nákupy jsou sice pohodlné, ale ne bez rizika. E-shop Jablickovyraj.cz nabízející křížaly nedodává předem zaplacené zboží a se zákazníky nekomunikuje. Co dělat v takovém případě a jak předcházet nepříjemnostem při nakupování na internetu?

Služba VašeStížnosti.cz zaznamenala opětovný nárůst stížností na e-shop www.jablickovyraj.cz. „Současným provozovatelem tohoto e-shopu je společnost D.F.T., s.r.o. První stížnosti jsme zaznamenali počátkem prosince loňského roku, kdy byly webové stránky podnikatele již nedostupné. Nyní jsou opět v provozu. Spotřebitelé uvádějí, že po objednání balení křížal jim přišel potvrzující e-mail vyzývající k platbě. Zboží mělo být odesláno po připsání příslušné částky na účet obchodníka,“ popisuje praxi společnosti Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu. Až do této chvíle vše probíhalo standardním způsobem.

Ovšem po uplynutí několika dní zboží stále nepřicházelo. Poškození zákazníci se shodují, že obchodník zpočátku komunikoval a nedodání zboží omlouval špatně spárovanou platbou v systému. Poté se odmlčel a spotřebitelé stále čekají na zaplacené zboží.

Objednali jste si i vy balení křížal s domněnkou, že si zanedlouho dopřejete zdravé mlsání, ale místo toho vám zbyla pouze hořká pachuť v ústech poté, co jste zjistili, že obchodník přestal komunikovat? Odstupte od smlouvy. „Odstoupit od smlouvy lze poté, co obchodník nesplní povinnost dodat zboží ani v dodatečně stanovené přiměřené lhůtě. Odstoupením se smlouva od počátku ruší a prodávajícímu vzniká povinnost vrátit spotřebiteli zaplacené finanční prostředky,“ vysvětluje Lukáš Zelený.

Pokud se prokáže, že obchodník takto jedná úmyslně, může se dle výše způsobené škody jednat i o trestný čin, případně přestupek. Je tedy vhodné informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, sesbírat důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby vás informovaly, jak bylo s oznámením naloženo.

A jak se vyhnout nepříjemným překvapením při nakupování na internetu? „U neznámých e-shopů by měl spotřebitel zvolit zaslání zboží na dobírku, jelikož platba předem představuje vyšší riziko. Pokud se přeci jen spotřebitel rozhodne poukázat peníze na účet, je dobré ověřit předem zkušenosti ostatních zákazníků, nejlépe z více zdrojů,“ shrnuje základní pravidla Lukáš Zelený. Pozornost je vhodné věnovat také obchodním podmínkám a například i vzhledu webových stránek.

 

Kontakty pro média:

Lukáš Zelený, zeleny@dtest.cz, tel.: +420 734 710 617

Vanda Jarošová, jarosova@dtest.cz, tel.: +420 731 789 110

Témata: ochrana spotřebitele | Region: ČR

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Zadavatel:

Časopis dTest

Černomořská 10
101 00 Praha-Vršovice
Kontaktní osoba: Lukáš Zelený
zeleny@dtest.cz
+420 734 710 617
Obrázek uživatele dTest
Poradenská linka časopisu dTest na čísle 299 149 009 je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin. Spotřebitelé zde za cenu běžného tarifu volání mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, se kterými se na českém trhu setkávají. Od spuštění provozu... vice ›
Časopis dTest
Černomořská 10
101 00 Praha-Vršovice
Česká republika
dtest@dtest.cz
Tel: +420 241 404 922