Betlém po česku: Ježíšek, Marie... a pes

Zadavatel: e.vox, spol. s r. o. | 7.12.2017 | Obchod, e-commerce

Praha (Pressweb) - 7. 12. 2017: V českém žebříčku popularity betlémských postav skončil Josef až na pátém místě. Kromě psa ho předběhl ještě sněhulák. Na Slovensku si Josef vedl lépe.

Nebeská hitparáda je pochopitelně zjednodušující nadsázkou, vychází nicméně z reálných čísel - z počtů kliknutí na jednotlivé postavičky v netradičním betlémě Lékárny.cz.

Čeští návštěvníci betléma na stránce www.lekarna.cz/vanoce nejčastěji klikají na postavičku malého Ježíška, těsně za ním druhé místo obsadila Marie. Překvapením je, že další dvě místa obsadily nebiblické postavy - třetí pejsek a čtvrtý sněhulák. Teprve pátý v pořadí je Josef. „Nadprůměrně populární je i kytarista tmavé pleti, který v našem novodobém betlémě symbolizuje Baltazara. Naopak na chvostu oblíbenosti skončil zrzavý fousáč s krabicí. Do příští kampaně už ho neobsadíme,“ říká Zuzana Šenoltová z marketingu Lékárny.cz.

U Slováků, kteří mají svou verzi betléma na stránce www.mojalekaren.sk/vianoce, si Josef polepšil na 4. místo, pejsek se naopak propadl na 5. místo. První dvě místa udržela Marie a Ježíšek, jen v opačném pořadí oproti Česku. Oblíbencem obou zemí je sněhulák.

„Je to sice trochu úsměvná statistika, na druhou stranu pěkně ilustruje rozdílnost české a slovenské populace, které jsme si v marketingu naší internetové lékárny na obou trzích dobře vědomi. Tedy mimořádnou náklonnost Čechů k domácím mazlíčkům na straně jedné a tradičnější založení Slováků, silnější křesťanské smýšlení,“ dodává Zuzana Šenoltová.

Betlém spustila největší online lékárna počátkem listopadu. Po kliknutí na libovolnou postavičku se zákazník hned dozví, jakou výhru v e-shopu získal. Soutěžit může každý den. Tu a tam se v betlémě navíc objevuje i dobře schované Zlaté prasátko, které rozdává slevy a vystřihovánky.

Denně si některou postavičku v betlémě průměrně otočí zhruba pět tisíc lidí. Rekordní, téměř dvojnásobný zájem vyvolal netradiční betlém na černý pátek 24. listopadu, kdy si v něm kliklo 9146 soutěžících. Black Friday byl v Lékárně.cz zatím prodejně nejsilnějším víkendem letošního roku.

::

Lékárna.cz s třetinovým podílem na trhu je lídrem v oblasti prodeje lékárenského sortimentu na internetu. Vznikla v roce 1999 jako informační portál o lécích, v roce 2003 se stala první českou online lékárnou. Od roku 2006 provozuje na Slovensku sesterský e-shop MojaLekáreň.sk, který přináší zhruba pětinu tržeb. V roce 2016 dosáhla obratu 503,2 milionů korun a zaměstnávala 60 lidí. Lékárna.cz je součástí obchodní skupiny Pears Health Cyber.

Region: ČR

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Zadavatel:

e.vox, spol. s r. o.

Slavíkova 3
120 00 Praha 2 - Vinohrady
Kontaktní osoba: Zdeněk Fekar
mediální poradce
zdenek@evox.space
+420 775 599 024
Obrázek uživatele e.vox
Poskytujeme služby v oboru marketingových komunikací, zejména poradenství v oblasti public relations. Tiskové zprávy, letáky, inzeráty, komunikace se zákazníky, video nebo prezentace na facebooku a jiných sociálních médiích? Cokoli potřebujete, neváhejte a ozvěte se.
e.vox, spol. s r. o.
Slavíkova 3
120 00 Praha 2 - Vinohrady
Česká republika
flotila@evox.space
Tel: +420 775 599 024