Pokles prostojů – zvýšení hrubého výnosu

Zadavatel: TÜV SÜD Czech | 29.8.2017 | Auto-moto, logistika

Praha/Mnichov/Frankfurt (Pressweb) Na trhu s vozidly to v průměru stále ještě trvá více než 90 dní, než je ojetý vůz konečně prodán. Dlouhá doba držení vozu stojí peníze, jež lze výrazně redukovat pomocí služeb a nástrojů poskytovaných divizí Car Management společnosti TÜV SÜD. Postaráme se o to, aby se proces s použitými vozidly urychlil, a ta se pak mohla rychleji a lépe prodat na trhu. Efektivní management vozidel je pouze jedním z témat TÜV SÜD na veletrhu IAA 2017 ve dnech 14. až 24. září ve Frankfurtu nad Mohanem. Dalšími tématy na stánku D04 v hale 8 budou automatizovaná jízda, elektrická mobilita a digitální služby.

Prostoje v průměru 92 dní představují náklady, které se na trhu dají stěží získat zpět. Předpokládáme-li v průměru 20 eur za den, pak je každé stojící ojeté auto ceněno na 1 840 eur. Zvláště velké automobilové prodejní společnosti s více filiálkami se střetávají s obrovským nákladovým faktorem, který má neblahý vliv na celkovou bilanci. Zajímavé vozy se obvykle prodají během prvních 30 dnů s dosažením cílového hrubého zisku. Neprodané akvizice zůstanou často mimo pozornost a mohou se postupně stát problémovými vozidly – zvyšují se prostoje a tím i náklady. „S naším managementem vozů si zajistíte rychlejší obrat na trhu s vozidly. U našich zákazníků snižujeme časově závislé náklady průměrně asi o 20 % na každé ojeté vozidlo. Kromě toho náš systém managementu vozidel nabízí další úspory díky optimalizaci procesů a zlepšování kvality. Například úspora ve výši 400 000 eur ročně není výjimečná pro autosalon s 1 000 použitých vozidel za rok,“ říká Ralf Breisch, ředitel divize Car Management společnosti TÜV SÜD Auto Plus GmbH.

Standardizované procesy šetří čas a peníze

Je to samozřejmé: Chcete-li být úspěšní v oblasti použitých vozů, musíte neustále kontrolovat všechny parametry při nákupu a prodeji a být vždy informováni o stavu jednotlivých vozidel. To zahrnuje dobu přechovávání vozu, posudky pro ocenění, opravy apod. Management vozů od TÜV SÜD zajišťuje průhlednost v těchto procesech a šetří čas i peníze. Ke snížení nákladů a urychlení marketingového procesu přispívají v prvé řadě podrobné a především standardizované postupy přípravy vozidel pro prodej. Například elektronickým záznamem skutečného stavu s využitím mobilního terminálu, u kterého jsou všechna data přenášena bezdrátově přímo do systému managementu vozidel. Výsledek: zrychlené procesy, konzistentní kvalita a vysoká transparentnost.

Příklad: Elektronický systém TÜV SÜD in Motion (TIM). Díky systému TIM mohou cenoví odhadci používat tablet ke zpracování kontrolního seznamu pro odhady snížených hodnot přímo na daném vozidle a výsledky jsou okamžitě odeslány do systému hodnocení. „Odborný posudek je sestaven ve stejnou dobu a je okamžitě k dispozici po vyhodnocení,“ vysvětluje Ralf Breisch, „ušetří to spoustu času.“ Kromě toho mohou být data elektronicky přidána do údajů o vozidle. 

Další příklad: Národní systém pro management ojetých vozidel (NUMoS).

Systém managementu vozidel trvale kontroluje aktuální výkonnost vozidel porovnáním údajů o zásobách a prodeji. Analýzy zahrnují nákupní zdroj, značku, model, stáří vozidla, programovatelné jednotky, cenovou kategorii a informace o prodejci i zákazníkovi. Údaje o vozidle mohou být integrovány do systému přes rozhraní DMS nebo pomocí manuálního nahrávání dat. Tímto způsobem lze analyzovat i faktory jednotlivých filiálek, pokud jde o distribuci vozidel, a tím minimalizovat riziko díky trvalému sledování.

Další pozitivní možností navíc je elektronický soubor vozidla. Zde jsou všechny procesy aktivně řízeny a úkoly jsou přímo přidělovány příslušným zaměstnancům. Ralf Breisch dodává: „Systém také kdykoli umožňuje přístup k datům celého inventáře. Veškeré údaje a dokumenty jsou přístupné online z každého pracoviště.“

Doba držení vozu, posudkové hodnoty, údaje údržby: Pro úspěšný prodej použitého automobilu je při nákupu a prodeji důležité prověřit všechny parametry a vždy se informovat o stavu každého jednotlivého vozidla. TÜV SÜD podporuje své zákazníky neustálým rozvojem elektronického managementu vozidel a nabízí modulární balíčky služeb. 

„Nadšení. Důvěra. Budoucnost – 360° mobilních služeb od TÜV SÜD“. Toto je motto TÜV SÜD na mezinárodním veletrhu automobilového průmyslu (IAA) 2017 ve dnech 14. až 24. září ve Frankfurtu nad Mohanem. V centru výstaviště v hale 8 bude na stánku D04 k dispozici celé spektrum inovačních služeb pro automobilový průmysl. Navštivte nás na veletrhu IAA. Další informace o akcích TÜV SÜD najdete na stránkách https://www.tuv-sud.cz/cz-cz/sekce-pro-klienty-a-verejnost/zakaznicke-ak... .

Textový soubor:
PřílohaVelikost
Microsoft Office document icon 2017-08-29_tz.tuv_sud_na_iaa.doc166 KB
Region: ČR

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Zadavatel:

TÜV SÜD Czech

Novodvorská 994/138
142 21 Praha 4
Kontaktní osoba: Štefánia Recskyová
PR & Marketing Manager
stefania.recskyova@tuv-sud.cz
+ 420 239 046 807
Obrázek uživatele TÜV SÜD
Jsme vedoucí společností v oblastech inspekce, certifikace a testování systému, procesů, výrobků a služeb. Rozsah našich aktivit zahrnuje také konzultační, schvalovací, expertní činnosti a vzdělávání ve všech odvětvích průmyslu a služeb.
TÜV SÜD Czech s.r.o.
Novodvorská 994/138
142 21 Praha 4
Česká republika
info@tuv-sud.cz
Tel: +420 239 046 800