SEO – budujte návštěvnost a konverzní poměr vašeho webu

Zadavatel: Topranker.cz s.r.o. | 29.4.2018 | Média, marketing

Možná jste již i vy někde na internetu zaznamenali pojem SEO. Obzvláště jste na něj nejspíše narazili v případě, kdy se trochu zajímáte o internetový marketing. Možná se pyšníte svým vlastním webem a trápí vás, že má minimální množství návštěvníků. A právě v takovém případě přichází SEO na scénu.

 

SEO

Co zkratka znamená

Zkratka SEO pochází ze tří anglických slov, konkrétně Search Engine Optimization. Pokud bychom měli tento pojem přeložit do češtiny, dočkáme se nejčastěji překladu jako optimalizace pro vyhledávače. Ale zde je třeba si dávat pozor na jednu zásadní věc.

Tato optimalizace se totiž netýká jen vyhledávačů, ale v úvahu bere všechny programy, které umí vyhledávat na internetu. Kromě klasického vyhledávání s pomocí vyhledávače Google nebo Seznam.cz tak můžete optimalizovat i vybraný web pro YouTube nebo třeba Twitter.

Velmi častým nešvarem je uvádění faktu, že se zabýváte SEO optimalizací. Pokud totiž vezmete v úvahu výše zmíněný překlad tohoto pojmu, tvrdili byste, že se zabýváte optimalizací pro vyhledávače optimalizací. A optimalizovat optimalizaci je přeci nesmysl, nemyslíte?

Tyto poznatky tedy můžeme shrnout do tvrzení, že proces SEO má za úkol ovlivňovat viditelnost webu v neplacené části výsledků vyhledávání. Pokud tedy chceme na náš web přilákat více návštěvníků, je vhodné, aby se web zobrazoval co nejvýše a nejčastěji v seznamu výsledků vyhledávání.

 

SEO je součástí internetového marketingu

Online marketing nebo také internetový marketing symbolizuje poměrně širokou oblast zájmů. Do této skupiny se přitom jako jedna z disciplín řadí i SEO. Všechny principy se přitom podílí na dosažení hned několika cílů. A jedním z nich je již zmiňované přivedení návštěvnosti na vybraný web.

SEO si dále klade za cíl, aby návštěvník na vybrané stránce vždy našel to, co hledal. Díky tomu, že si zde hledané informace přečte, se sníží míra okamžitého opuštění stránky. A dostatek relevantních informací rovněž pochopitelně přispěje i k tomu, že se obzvláště u velkých firem mohou snížit náklady spojené s vedením zákaznické linky.

Za další cíl můžeme považovat zvýšení konverzního poměru a tím i zvýšení zisku, který je s konverzním poměrem úzce spjatý. Jako si můžete přečíst ZDE, konverze znamená situaci, kdy návštěvník webu splní cíl, který si vytyčil provozovatel webu. Typicky se přitom například u internetových obchodů jedná o provedení objednávky.

Rovněž se vyplatí mít přehled o tom, jak je vlastně svět internetového marketingu provázaný a kde v pomyslné hierarchii SEO stojí. Na samotném vrcholu je tedy internetový marketing, který zastřešuje veškeré používané disciplíny online propagace. Tato část dále zahrnuje inbound marketing, který zastřešuje jen ty metody propagace, u kterých se neplatí za proklik.

A následnou menší podmnožinu symbolizuje právě popisované SEO. I když se zaměřuje pouze na internetové vyhledávače, přesah je zde prakticky stejný jako u inbound marketingu. Na hodnocení webu se totiž podílí velká řada faktorů, z nichž mnoho můžeme označit za off-page faktory.

 

seo metody

Metody SEO

Pokud najdeme metodu, která pomáhá zlepšovat viditelnost webu ve vyhledávači, spadá pod oblast SEO. V případě, že si představíte pouze klasické vyhledávače, jako je Google nebo Seznam.cz, můžeme mezi tyto metody zahrnout například získávání zpětných externích odkazů, práci s klíčovými slovy, relevanci, uživatelskou spokojenost s webem nebo třeba nejrůznější sociální signály.

SEO metody se tak podílejí na zlepšování hodnocení, podle kterého vyhledávače weby pomyslně hodnotí. Někteří lidé se ovšem uchylují k takzvaným podvodným technikám a snaží se toto hodnocení navýšit prostřednictvím nekalých praktik. Mezi ty můžeme zařadit například spamování, užívání skrytého textu nebo úmyslné oklamávání robotů. Více se o nekalých praktikách můžete dozvědět ZDE.

Témata: seo, seo metody | Region: Praha

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Topranker.cz s.r.o.
Pod pekárnami 245/10
190 00 Praha 9
Česká republika
info@topranker.cz
Tel: +420 775 060 843