Proč je právě teď správný čas na prodej nemovitosti a jak na to?

Zadavatel: MediaUp Agency s.r.o. | 28.11.2017 | Reality, bydlení

Chcete prodat svoji nemovitost a nevíte jak na to? Základem je i správné načasování a vybrání ideálního momentu na trhu s nemovitostmi. Když se trefíte do nejlepšího období, může být váš zisk až o několik stovek tisíc větší. A to už bývá rozdíl, který je znát. Nově je navíc i povinností kupujícího zaplatit daň z nabytí nemovitostí, takže to znamená méně výdajů pro vás.

Tržní ceny jsou na vrcholu

Za poslední rok ceny nemovitostí výrazně stouply. Týká se to hlavně bytů a domů v Praze. Poptávka je stále velmi vysoká, ale nové nemovitosti se objevují pomalu a zdaleka nestačí pro pokrytí trhu. Hypotéky jsou stále levné a dostupné pro většinu lidí. A tak se není čemu divit, že vznikají ideální podmínky pro prodej nemovitostí, které jste dříve koupili často o několik stovek tisíc korun levněji.

Spolupracujte s odborníky

Efektivní prodej má několik kritérií. V první řadě musíte správně určit tržní cenu. Ta může být hodně rozdílná v porovnání s běžnou odhadní cenou. Zkuste se podívat na podobné nemovitosti na prodej ve stejné lokalitě a udělejte si obrázek, kolik přibližně můžete získat. Aby se vaše nabídka dostala k co možná největšímu počtu potenciálních zájemců, je dobré přizvat si na pomoc realitní kancelář Praha. Ti vám doporučí i vhodné nastavení ceny a poradí vám, jak správně postupovat. Další možností je výkup nemovitostí, kde dostanete zajímavou cenovou nabídku a celý proces proběhne o poznání rychleji.

Připravte vše potřebné

Z právního hlediska by neměla být prodávaná nemovitost na hypotéku zatížena zástavou či jiným věcným břemenem. Avšak se můžeme na trhu setkat i se společnostmi, pro které zástava není žádný problém. Výjimkou je prodej z insolvence, který probíhá přes insolvenčního správce. Nezapomeňte ani na vlastní přípravu nemovitosti. Udělejte malé opravy, které vám pomohou s rychlejším prodejem za vyšší cenu. Nově vymalujte, vyspravte drobné nedostatky, ale pustit se můžete i do větších oprav, jako je výměna podlah, nová kuchyňská linka, obklady v koupelně a podobně. Záleží na tom, jak dobře si propočítáte vaše výdaje a případné navýšenízisku. Vše záleží na počátečních nákladech. Proto pokud nemáte stavební firmu a vaše náklady tím pádem nebudou výrazně poníženy, nejdříve si řádně spočítejte investici do oprav a její návratnost.  

Region: ČR

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Zadavatel:

MediaUp Agency s.r.o.

U Pramenu 2484
440 01 Louny
Kontaktní osoba: Bc. Petra Houdová
petra.hrbkova@mediaup.cz
+420 737 393 667
Obrázek uživatele MediaUp Agency s.r.o.
Jsme digitální agentura nabízející full-service pro Váš business na internetu. Specializujeme se na SEO optimalizace, PPC a Social marketing.
MediaUp Agency s.r.o.
U Pramenu 2484
440 01 Louny
Česká republika
info@mediaup.cz
Tel: +420 737 393 667