dTest: Varování před nekalými praktikami prodejce dekorací

Zadavatel: Časopis dTest | 24.6.2014 | Obchod, e-commerce

Praha (Pressweb) - Chtěli si vyzdobit byt. Zakoupili prostřednictvím slevového portálu vouchery na dekorace, posléze uhradili poštovné a dokonce i obalový materiál, ale – nic nedostali. Prodejce dekorací celé měsíce informuje, že zboží bude doplněno, a zklamaným zákazníkům zbyly pouze vouchery s prodlužovanou platností.

Také se vám líbí dekorativní samolepky na zeď? V současné době je o tato designová vylepšení bytu mezi spotřebiteli velký zájem. Prodejce provozující webové stránky www.hport.cz nabízí celou řadu motivů dekorativních samolepek na stěnu. Výrobky nabízí i prostřednictvím slevových portálů.

„Na poradenské lince dTestu a prostřednictvím služby pro mimosoudní řešení sporů VašeStížnosti.cz se na nás obracejí spotřebitelé se stížnostmi na celý souhrn nekalých praktik tohoto prodejce. Nezasílá uhrazené zásilky, dodává jiné než objednané zboží a nerespektuje právo na odstoupení od smlouvy,“ varuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Zákazníci si na výše uvedených internetových stránkách prohlédli nabídku, kde bylo u většiny dekoračních motivů deklarováno, že zboží bude doplněno. S touto informací zakoupili vouchery a čekali na doplnění zásob prodejcem. Několik z nich bylo dodatečně vyzváno k úhradě poštovného a tubusu, ve kterém se měla dekorace přepravit. Většina oslovených v dobré víře uhradila i další požadované platby. Po několika měsících byl však stav stránek a nabídky stále stejný, tj. „vyprodáno“, tudíž začali po prodejci požadovat vrácení uhrazených finančních částek. Ten místo vrácení peněz prodloužil platnost voucherů s tím, že do dalšího měsíce bude nabídka doplněna.

„Někteří spotřebitelé vše uhradili a objednané zboží nedostali. Dalším bylo dodáno jiné zboží, než si objednali. Prodejce nyní s nikým nekomunikuje a nejeví zájem své závazky vůči zákazníkům plnit,“ shrnuje Lukáš Zelený.

Jak se zachovat, setkáte-li se s podobnými praktikami?

1. Pokud jste učinili objednávku s předpokladem, že zboží bude doplněno, neplnil prodejce dle podmínek, které byly v nabídce při nákupu voucherů. Z toho důvodu máte právo na odstoupení od smlouvy.

2. Pokud vám bylo dodáno jiné zboží, máte dle občanského zákoníku nárok na dodání zboží v souladu se smlouvou. Pokud by se tak nestalo, máte nárok na odstoupení od kupní smlouvy.

3. V případě, že je zboží řádně zaplaceno a objednáno a obchodník jej nedodá, zašlete mu výzvu k plnění se stanovenou lhůtou. Nedojde-li k plnění, od smlouvy odstupte.

Ve všech třech případech se může jednat o klamavou obchodní praktiku, tudíž je možné podat podnět České obchodní inspekci, případně trestní oznámení pro trestný čin poškozování spotřebitele.

 

Kontakty pro média:

Lukáš Zelený, zeleny@dtest.cz, tel.: +420 734 710 617

Vanda Jarošová, jarosova@dtest.cz, tel.: +420 731 789 110

Témata: prodejce dekorací | Region: ČR

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Zadavatel:

Časopis dTest

Černomořská 10
101 00 Praha-Vršovice
Obrázek uživatele dTest
Poradenská linka časopisu dTest na čísle 299 149 009 je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin. Spotřebitelé zde za cenu běžného tarifu volání mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, se kterými se na českém trhu setkávají. Od spuštění provozu... vice ›
Časopis dTest
Černomořská 10
101 00 Praha-Vršovice
Česká republika
dtest@dtest.cz
Tel: +420 241 404 922