Jaký má být ideální šéf? Umí motivovat, zajímá se o lidi, ale není příliš osobní

Zadavatel: e.vox, spol. s r. o. | 21.5.2020 | Kariéra, vzdělávání

Praha (Pressweb) - 21. 5. 2020: Dobrý vedoucí by měl především umět motivovat. Myslí si to 85 % respondentů ankety, kterou uspořádala personální agentura Předvýběr.CZ mezi svými klienty z řad zájemců o práci.

Mezi další důležité vlastnosti šéfů patří mít respekt a být odborník - na obou se shodlo osm z deseti dotázaných. Empatii jako další z možností uvedlo 67 % zaměstnanců.

„Jestli je šéfem muž nebo žena není důležité podle tří čtvrtin lidí,“ říká František Boudný, šéf Předvýběru.CZ. Ve zbývající čtvrtině je ale čtyřikrát víc zastánců názoru, že lepším vedoucím je muž (21 %) než žena (5 %).

Většina lidí se svými šéfy vychází. Jako dobrý svůj vztah s nadřízeným označila polovina lidí, téměř třetina dokonce za přátelský či kamarádský. Třetině zaměstnanců vyhovuje, když se svým šéfem probírají nejenom výsledky a plány, ale i osobní záležitosti.

„Méně jednoznačné jsou představy lidí, co o nich jejich šéf může vědět. Zjednodušeně se dá říct, že o nich může vědět hodně, ale nemělo by jít o příliš osobní informace,“ dodává František Boudný.

Mezi tři nejčastější věci, které šéf může znát, tak podle zaměstnanců patří jejich představy o kariéře (87 %), kdy slaví narozeniny (54 %) a co je trápí a z čeho mají radost (49 %).

A naopak za největší tabu lidé považují informace o svých majetkových poměrech (67 %), názory na společnost a politiku (41 %) a znalost zdravotního stavu (26 %). „Vztah šéfa a zaměstnance založený na vzájemné důvěře přitom dokáže oběma zajistit lepší pracovní podmínky. Znalost řady ‚zakázaných‘ informací tomu často může pomoct,“ uzavírá šéf personálky.

::

Předvýběr.CZ je česká personální společnost, která působí na trhu od roku 2008. Soustředí se na předvýběr vhodných kandidátů, kdy oslovuje uchazeče přes online pracovní portály, online databáze a rozsáhlou interní databázi kontaktů. O kvalitní vyhledávání a relevantnost kandidátů se stará 30 zaměstnanců pracujících v pražské centrále a v regionálních kancelářích na Vysočině, v Brně a v Ostravě. Předvýběr.CZ je partnerem klubu Technology Florbal Mladá Boleslav, fotbalového klubu FC Vysočina Jihlava a podporuje činnost Nadačního fondu Toník. Jako partner Hráčské fotbalové unie pomáhá profesionálním sportovcům se začleněním do běžného života po ukončení kariéry.

Region: ČR

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Zadavatel:

e.vox, spol. s r. o.

Slavíkova 3
120 00 Praha 2 - Vinohrady
Kontaktní osoba: Zdeněk Fekar
mediální poradce
zdenek@evox.space
+420 775 599 024
Obrázek uživatele e.vox
Poskytujeme služby v oboru marketingových komunikací, zejména poradenství v oblasti public relations. Tiskové zprávy, letáky, inzeráty, komunikace se zákazníky, video nebo prezentace na facebooku a jiných sociálních médiích? Cokoli potřebujete, neváhejte a ozvěte se.
e.vox, spol. s r. o.
Slavíkova 3
120 00 Praha 2 - Vinohrady
Česká republika
flotila@evox.space
Tel: +420 775 599 024