Přibývá firem, které nedávají uchazečům vědět, jak dopadli u pohovoru

Zadavatel: e.vox, spol. s r. o. | 19.10.2022 | Kariéra, vzdělávání

Praha (Pressweb) - 19. 10. 2022: Ve třetím čtvrtletí dostalo jenom 48 % uchazečů o práci zprávu, jak dopadli u pracovního pohovoru. Vyplývá to z monitoringu chování zaměstnavatelů, které už třetí rok sleduje personální agentura Předvýběr.CZ.

„Přístup zaměstnavatelů v jednotlivých měsících vykazuje výkyvy, v letošním roce je ale zřetelný sestupný trend,“ říká František Boudný, ředitel Předvýběru.CZ.

V druhém čtvrtletí ukazatel dosáhl 51 %, v prvním dokonce 52 %. V samotném září agentura zaznamenala v letošním roce nejnižší hodnotu indexu zpětné vazby: jenom 40 %. „Podzim přitom tradičně bývá náborově silný,“ dodává šéf personálky.

Nedostatečná kultura a motivace

Podle online průzkumu, který uskutečnil Předvýběr.CZ mezi stovkou stálých respondentů z řad majitelů a šéfů firem, 33 % z nich míní, že poskytování zpětné vazby stále není součástí firemní kultury. Dalších téměř devatenáct procent se domnívá, že v informování zájemců o práci zaměstnavatelé nevidí zásadní přínos a téměř patnáct procent se domnívá, že personalisté mají příliš mnoho jiné práce.

Zbývající respondenti uvádějí kombinaci těchto důvodů nebo jiné příčiny ‒ nejčastěji strach sdělovat negativní informace a nedostatečnou motivaci. „U neúspěšných kandidátů je pro řadu lidí poskytování zpětné vazby vystoupením z komfortní zóny,“ vysvětluje Pavel Buryánek, personální ředitel jihočeské Madety. „Pokud najdete vhodného kandidáta na pozici, silně klesne motivace dát zpětnou vazbu těm zbývajícím,“ dodává Pavel Střasák, jednatel inženýrské společnosti Enginn Effect.

Chyba je i na druhé straně

„Jako argument proti zpětné vazbě občas mluví velmi negativní reakce uchazeče,“ říká Milan Ptáček, ředitel firmy Signal Projekt. Podobné důvody uvedlo jedenáct procent zaměstnavatelů.

„Dobří zaměstnavatelé si důležitost zpětné vazby uvědomují. Za poslední rok mezi našimi klienty přibylo sedm procent těch, kteří ji začali poskytovat,“ uzavírá šéf Předvýběru.CZ František Boudný s odvoláním na průzkum.

::

Předvýběr.CZ je česká personální společnost, která působí na trhu od roku 2008. Soustředí se na předvýběr vhodných kandidátů, kdy oslovuje uchazeče přes online pracovní portály, online databáze, rozsáhlou interní databázi kontaktů a sociální sítě. O kvalitní vyhledávání a relevantnost kandidátů se stará více než 50 zaměstnanců pracujících v pražské centrále a v regionálních kancelářích na Vysočině, v Brně a v Ostravě. Personální agentura je generálním partnerem klubu Předvýběr.CZ Florbal Mladá Boleslav, generálním partnerem Předvýběr.CZ Bike Maratonu Vysočina a partnerem fotbalového klubu FC Vysočina Jihlava. Podporuje činnost Nadačního fondu Toník, spolku Dobré víly a ústavu Cesta z krize.

Region: ČR

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Zadavatel:

e.vox, spol. s r. o.

Slavíkova 3
120 00 Praha 2 - Vinohrady
Kontaktní osoba: Zdeněk Fekar
mediální poradce
zdenek@evox.space
+420 775 599 024
Obrázek uživatele e.vox
Poskytujeme služby v oboru marketingových komunikací, zejména poradenství v oblasti public relations. Tiskové zprávy, letáky, inzeráty, komunikace se zákazníky, video nebo prezentace na facebooku a jiných sociálních médiích? Cokoli potřebujete, neváhejte a ozvěte se.
e.vox, spol. s r. o.
Slavíkova 3
120 00 Praha 2 - Vinohrady
Česká republika
flotila@evox.space
Tel: +420 775 599 024