Sezóna chřipky začíná: přes příklon k přírodním preparátům nejčastěji polykáme tabletky

Zadavatel: e.vox, spol. s r. o. | 18.10.2017 | Zdraví

Praha (Pressweb) - 17. 10. 2017: Ačkoli podle lékařů chřipková sezóna vrcholí na přelomu roku, v lékárnách startuje už v říjnu. Vyplývá to z prodejních dat největšího lékárenského e-shopu Lékárna.cz.

Měřeno počtem kusů prodaných v kategorii přípravků na chřipku a nachlazení je nejsilnějším chřipkovým měsícem leden, kdy se prodá o 41 % více léčiv oproti celoročnímu průměru. Říjen je ale hned druhým nejsilnějším měsícem (prodeje jsou vyšší o 37 %). „S příchodem chladnějšího počasí se někteří lidé připravují na chřipkovou sezónu. Už v září byl prodej v dané kategorii o sedm procent vyšší oproti průměru,“ říká Zuzana Šenoltová, brand marketing manažerka Lékárny.cz.

„Většinou ‚letí‘ to, co se objeví v reklamě. Poslední dobou se lidé přiklání k přírodním produktům a dávají přednost bylinným preparátům jako je lichořeřišnice, imunoglukany nebo echinacea a homeopatikům jako Oscillococcinum,“ shrnuje Mgr. Pavla Horáková, která vede tým lékárníků poskytujících prostřednictvím chatu rady zákazníkům Lékárny.cz.

S posilováním imunity je vhodné začít již během roku, doporučuje šéfka týmu online lékárníků. „Vhodnými opatřeními jsou například otužování, saunování, pohyb na čerstvém vzduchu, užívání probiotik, imunoglukanů či rozmanitá strava bohatá na vitamíny, minerály, vlákninu a další důležité složky,“ doporučuje Pavla Horáková.

Absolutně nejprodávanější značkou v kategorii je počtem prodaných kusů Paralen (v Top 10 má 30% podíl). Sedm produktů v nejprodávanější desítce přípravků jsou tablety. Přes rostoucí trend posledních let nakupovat více doplňky stravy se na celkových počtech prodaných kusů v kategorii podílejí jen zhruba 25 % (a měřeno výší tržeb čtyřiceti procenty).

Obrat kategorie za poslední sezónu (září 2016 až srpen 2017) byl meziročně vyšší o 4,4 %, v předchozí sezóně dokonce o 12,5 %. Během pěti let tržby za přípravky na chřipku a nachlazení vzrostly o 47,5 %.

Top 10 nejprodávanějších značek

(podle počtu prodaných kusů)

Paralen (30,1 %)

Ibalgin (17,5 %)

Olynth (10,9 %)

Celaskon (7,1 %)

Coldrex (6,9 %)

Nurofen (6,2 %)

Panadol (5,9 %)

Ibuprofen (5,5 %)

Acylpirin (5,1 %)

Nasivin (4,8 %)

::

Lékárna.cz s třetinovým podílem na trhu je lídrem v oblasti prodeje lékárenského sortimentu na internetu. Vznikla v roce 1999 jako informační portál o lécích, v roce 2003 se stala první českou online lékárnou. Od roku 2006 provozuje na Slovensku sesterský e-shop MojaLekáreň.sk, který přináší zhruba pětinu tržeb. V roce 2016 dosáhla obratu 503,2 milionů korun a zaměstnávala 60 lidí. Lékárna.cz je součástí obchodní skupiny Pears Health Cyber.

Region: ČR

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Zadavatel:

e.vox, spol. s r. o.

Slavíkova 3
120 00 Praha 2 - Vinohrady
Kontaktní osoba: Zdeněk Fekar
mediální poradce
zdenek@evox.space
+420 775 599 024
Obrázek uživatele e.vox
Poskytujeme služby v oboru marketingových komunikací, zejména poradenství v oblasti public relations. Tiskové zprávy, letáky, inzeráty, komunikace se zákazníky, video nebo prezentace na facebooku a jiných sociálních médiích? Cokoli potřebujete, neváhejte a ozvěte se.
e.vox, spol. s r. o.
Slavíkova 3
120 00 Praha 2 - Vinohrady
Česká republika
flotila@evox.space
Tel: +420 775 599 024