dTest: Nechcete se soudit ani to vzdát? Vyzkoušejte službu mimosoudního řešení sporů

Zadavatel: Časopis dTest | 14.5.2014

Praha (Pressweb) - Možnost vyřešit spotřebitelský spor bez soudu s pomocí nestranného prostředníka využívá stále více spotřebitelů. Služba mimosoudního řešení sporů VašeStížnosti.cz však přináší výhody i podnikatelům. Ti si na tuto formu komunikace se svými zákazníky pomalu zvykají a spolupracují při řešení problémů. Mohou tak ukázat vstřícnou tvář a vyhnout se vyhrocení sporu i související negativní publicitě.

Máte spotřebitelský problém, například zamítnutou reklamaci? Prodejce nekomunikuje, nebo vás jeho reakce neuspokojuje? Domníváte se, že jste v právu, hledáte způsob, jak řešit nastalou situaci, ale nechce se vám hnát věc k soudu? Nemusíte. Nejjednodušší cestou k nápravě může být služba mimosoudního řešení sporů. Jak to probíhá? „Na webové stránce www.vasestiznosti.cz vloží spotřebitel stížnost, kde identifikuje obchodníka a popíše svůj případ. Naši poradci pak vypracují ke stížnosti stanovisko a kontaktují obchodníka s výzvou, aby případ řešil,“ vysvětluje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu. Může se jednat o stížnosti na zboží, služby nebo jednání konkrétního prodejce. Službu provozuje dTest za podpory Ministerstva průmyslu a obchodu a její využití je zdarma.

Obchodníci se ke stížnostem spotřebitelů většinou staví čelem, uvědomují si, že je to pro ně lepší než případný soudní spor. Díky vstřícnému vyřešení problému mohou zákazníka získat zpět, zatímco špatné zkušenosti se mezi lidmi rychle šíří. „Mezi společnosti, které na stížnosti ochotně reagují, patří z těch větších například Telefónica, CZC.cz, Alza.cz, Internet Mall, UPC či OKAY. Naopak neaktivní zatím zůstávají například T-Mobile, Raiffeisenbank nebo AHOLD,“ uvádí Lukáš Zelený. Lidé si nejčastěji stěžovali na společnosti Endemos distribution, Nebeslev, Telefónica, Alza.cz, Česká pošta, T-Mobile, CZC.cz, Foglik a A3 SPORT.

K unikátním vlastnostem služby VašeStížnosti.cz patří, že celý proces řešení stížnosti je veřejně dostupný na webové stránce www.vasestiznosti.cz. Vedle bezprostředního řešení konkrétních stížností tak slouží i jako zdroj informací o přístupu jednotlivých obchodníků k zákazníkům. Spotřebitelé tak mají možnost zjistit, jak ten který obchodník reaguje při řešení případných problémů.

Od zahájení provozu v říjnu loňského roku eviduje služba VašeStížnosti.cz více než 2000 případů. Spotřebitelé si stěžovali na stovky různých obchodníků. Jen v letošním roce bylo podáno 1370 stížností. Celkový přehled podaných stížností i detaily jednotlivých případů jsou přístupné na stránce www.vasestiznosti.cz.

Kontakty pro média:

Lukáš Zelený, zeleny@dtest.cz, tel.: +420 734 710 617

Vanda Jarošová, jarosova@dtest.cz, tel.: +420 731 789 110

Témata: mimosoudní řešení sporů

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Zadavatel:

Časopis dTest

Černomořská 10
101 00 Praha-Vršovice
Obrázek uživatele dTest
Poradenská linka časopisu dTest na čísle 299 149 009 je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin. Spotřebitelé zde za cenu běžného tarifu volání mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, se kterými se na českém trhu setkávají. Od spuštění provozu... vice ›
Časopis dTest
Černomořská 10
101 00 Praha-Vršovice
Česká republika
dtest@dtest.cz
Tel: +420 241 404 922