Lze v dnešní době ještě věřit realitce?

Zadavatel: MediaUp Agency s.r.o. | 7.12.2018 | Reality, bydlení

Ať už sledujete trh s nemovitostmi jakožto kupující či jako prodávající, každou chvíli se vám asi donese informace o podvodném jednání nějaké realitky. Je tedy v dnešní době ještě možné věřit realitce? Jak zvolit tu, která bude opravdu poctivá?

Nejdříve je třeba si uvědomit, proč se vlastně některé realitky uchylují až k lstivému a podvodnému jednání. Situace na trhu s nemovitostmi není v dnešní době zcela nejpříznivější. Tedy alespoň ne pro realitky. Kupujících, kteří dychtí po novém bydlení, je stále hojně. Ale není mnoho nemovitostí k prodeji. Pokud tedy někdo chce nemovitost prodat, má určitou výhodu. Vhodného kupujícího dříve či později najde. Z globálního hlediska to tedy vypadá jako docela dobrý stav jak pro prodávající, protože mohou utržit z prodeje v této době větší částku, tak pro kupující, kteří se na základě toho dočkají, že se nakonec na trhu vyskytne pro ně vhodná nemovitost. 

Největší boj tedy vyvstává přímo mezi realitkami. Ty se musí často prát o každou zakázku. Proto některé klesnou až k podvodnému jednání. Na co si dát tudíž pozor a vyhnout se tak zklamání a případně i ztrátě peněz? Jedním z nejčastějších znaků nekalého jednání je lživá inzerce. Podíváme se proto, které praktiky se k ní řadí. Obvykle lze narazit na inzeráty, že někdo koupí byt či dům v dané lokalitě. Byť se inzerát tváří jako že jde o konkrétního zájemce, je za ním schovaná realitní kancelář, která jen čeká, až se někdo tzv. chytí. Nebo slibují kupce na nemovitost, kterou ještě nemají v nabídce. Ovšem když prodávající uvěří a podepíše smlouvu, kupec jakoby se rázem vypařil. Většinou to odůvodní tak, že si to rozmyslel. Pravda je však taková, že nikdy žádný ani nebyl. Některé zase propagují, že nejsou plátci DPH, že mají nejnižší provize, že mají v nabídce nejvíce nemovitostí, že prodávají nejvíce nemovitostí na světě, že mají nejvíce poboček po celé České republice, apod. 

Ten, kdo se nechce při koupi nebo prodeji nemovitosti spálit by si měl asi nejdříve položit otázku, proč vlastně jiní lidé naletěli. Na co si nedali pozor? Nebo co zanedbali? S velkou pravděpodobností podcenili výběr realitní kanceláře. Proto je vhodné si nejdříve prověřit, zda se jedná opravdu o kvalitní realitku. Zcela jistě pomůže pročíst si recenze a hodnocení. Domluvte si nezávazné setkání s makléřem a chtějte důkazy nebo podložení slibů ještě před tím, než uzavřete smlouvu. 

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Zadavatel:

MediaUp Agency s.r.o.

U Pramenu 2484
440 01 Louny
Kontaktní osoba: Bc. Petra Houdová
info@mediaup.cz
Jsme digitální agentura nabízející full-service pro Váš business na internetu. Specializujeme se na SEO optimalizace, PR, PPC a Social marketing.
MediaUp Agency s.r.o.
U Pramenu 2484
440 01 Louny
Česká republika
info@mediaup.cz
Tel: +420 737 393 667