Stavíme garáž - na co nezapomenout

Zadavatel: Magieprirody.cz | 12.4.2016 | Stavebnictví

Praha (Pressweb) - Minule jsme si řekli, jaká by asi měla být dobrá garáž, podle čeho se vlastně určí, že garáž je skutečně taková, jaká má být. Dnes si povíme něco o tom, na co si hlavně třeba dát při její stavbě pozor.

Potřebujete stavební povolení
Jakákoliv garáž, ať už jde o dřevěnou, montovanou či zděnou, musí splňovat určité podmínky a to zejména z hlediska bezpečnosti a funkčnosti. Jako první se často dělá chyba, že stavitelé někdy "zapomenou" stavbu garáže oznámit na stavebním úřadě a tak může být v podstatě považována za černou stavbu. I v tomto případě, stejně jako u domu, si musíte vyřídit stavební povolení, oznamovací povinnost jak při stavbě menšího rozsahu je vám podle zákona v tomto případě nanic.



Dbejte na protipožární předpisy
Není nic vzácné na tom, když v garáži vznikne požár. Příčina je často v tom, že lidé nedodržují protipožární zásady. K nim patří například to, bychom v garáži neměli nechávat žádné hořlavé látky, jako třeba pohonné hmoty. Když už, tak musí být ve speciálních plechových uzavřených nádobách.

V garáži by měl být motor auto nastartovaný jen tehdy, když z ní vycházíme nebo do ní vcházíme. No na to, abychom ho například v zimě ohřívali a měli auto dlouho nastartované, bychom měli zapomenout. Samozřejmě, auta na LPG do garáže nepatří vůbec. A to, že v garáži by měl být samozřejmostí hasicí přístroj, snad ani nemusíme připomínat.

Jakou dáme podlahu?
Podlaha v garáži by v první řadě měla být pevná a nepropustná. Práh by měl být vysoký maximálně pět centimetrů, abyste se svým autem mohli bez problémů vyjet i vjet. Zřejmě nejvhodnějším materiálem na podlahu v garáži je beton, samozřejmě natřený speciálním nátěrem.

Pokud se rozhodujete nad tím, zda by garážová podlaha měla mít určitý sklon nebo ne, podle odborníků máte na výběr dvě alternativy: ačkoli v podstatě většina z nich doporučuje zcela rovnou podlahu, najdou se mezi nimi i hlasy, které připouštějí minimální sklon směrem dovnitř a to proto, kdyby se náhodu vlivem závady ruční brzdy auto začalo samy pohybovat.

Větrat je třeba
Větrání v garáži je pro každou z nich povinné a není se ani čemu divit. Jde o to, aby byl její prostor větrán příčným tahem. V ideálním případě byste měli mít větrací průduchy v rozích stavby a to vpředu dolů a vzadu nahoře.

Podle předpisů by na jedno osobní auto mělo připadat 225 centimetrů čtverečních odvětrávací plochy. Otvory by svrchu měli mít mřížku, respektive síťku proti hmyzu, ale nesmí být uzavíratelné.

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Obrázek uživatele Magieprirody.cz
Česká republika
marcol@email.cz
Tel: +420 728 463 712