Druhá vlna koronaviru: zaměstnanci více pracují z domova, největší překážkou jsou sociální kontakty

Zadavatel: e.vox, spol. s r. o. | 11.11.2020 | Kariéra, vzdělávání

Praha (Pressweb) - 11. 11. 2020: Home office oproti jarní vlně využívá o něco více zaměstnanců, brigádníků a živnostníků a také mnohem více lidem tuto možnost nabízí zaměstnavatel. Vyplývá to z průzkumu, který pro personální agenturu Předvýběr.CZ uskutečnila agentura STEM/MARK.

Jenom z domova pracuje dvanáct procent lidí a dalších 26 % kombinuje home office s docházením do práce. „Práci z domova tak využívá o tři procentní body více zaměstnanců, než na jaře, kdy jsme si zadali podobný průzkum,“ říká František Boudný, ředitel Předvýběru.CZ. „Ve srovnání s první vlnou lidé home office více střídají s docházením do firmy,“ dodává šéf personálky.

Průzkum ukázal, že druhá vlna změnila přístup zaměstnavatelů k home office: 31 % respondentů uvedlo, že na podzim má více lidí v jejich firmě možnost být doma. Jenom devět procent dotázaných vnímá menší snahu nadřízených nechat zaměstnance doma.

Pro osmnáct procent pracujících je home office zcela povinný, dalších 22 % uvedlo, že povinnost platí pouze pro některé pozice. V šestnácti procentech případů se zaměstnanci vybraných profesí můžou rozhodnout, kde budou pracovat a podle jednadvaceti procent respondentů se tak může rozhodnout každý.

Lidé pracují stejně nebo dokonce víc

Čtyřiačtyřicet procent zaměstnanců hlásí, že doma pracují stejně jako v zaměstnání, dvaadvacet procent dokonce o něco více a patnáct procent mnohem více. „Že lidé pracují z domova stejně efektivně nebo dokonce lépe, potvrdil už náš jarní průzkum, ale hlavně desítky klientů z řad zaměstnavatelů, se kterými jsme o tom během léta mluvili,“ potvrzuje František Boudný.

Home office lidem víc umožňuje plánovat si osobní život ‒ například devatenáct procent respondentů většinou nepracuje v pátek, osm procent dotázaných dokonce nikdy. Na druhou stranu, osmnáct procent lidí mezi nevýhodami práce z domova uvedlo, že je svádí k tomu více pracovat.

Největší slabinou jsou kontakty s druhými

Nejvíc lidem na práci z domova vadí nedostatek kontaktu s kolegy (45 %), dalším dvaceti procentům chybí možnost vidět se se zákazníky.

Často zmiňovanou překážkou je také sdílení prostoru s rodinnými příslušníky (21 %) nebo nutnost péče o rodinu (20 %).

Stihneme toho víc, ale jenom doma být nechceme

„Zároveň ale osmatřicet procent lidí si pochvaluje, že jim home office dává více času na rodinu,“říká šéf personálky. Nejoceňovanějším „benefitem“ je zvládnutí domácích prací (51 %), čas na relax s knížkou, filmem nebo spánek (33 %), sportovní aktivity (23 %) a čas na sebevzdělávání (19 %).

Jen 23 % lidem vyhovuje pracovat jen z domova. Ideální jsou 2-3 dny doma (39 %), čtyři dny vyhovují sedmnácti procentům respondentů, pět procent považuje za ideál jeden den v týdnu. Šestnácti procentům lidí práce z domova vůbec nevyhovuje.

Home office není důležitý benefit

Jenom pro 22 % lidí bude v budoucnu při hledání nové práce důležité, jestli zaměstnavatel nabízí možnost práce z domova (i mimo protiepidemických opatření). Naopak pro 39 % to není vůbec důležité a pro dalších devětatřicet procent je to méně důležité.

Průzkum proběhl online na Českém národním panelu na reprezentativním vzorku 392 respondentů internetové populace ve věku od 18 do 59 let, kteří pracují.

::

Předvýběr.CZ je česká personální společnost, která působí na trhu od roku 2008. Soustředí se na předvýběr vhodných kandidátů, kdy oslovuje uchazeče přes online pracovní portály, online databáze a rozsáhlou interní databázi kontaktů. O kvalitní vyhledávání a relevantnost kandidátů se stará 30 zaměstnanců pracujících v pražské centrále a v regionálních kancelářích na Vysočině, v Brně a v Ostravě. Personální agentura je generálním partnerem klubu Předvýběr.CZ Florbal Mladá Boleslav, fotbalového klubu FC Vysočina Jihlava a podporuje činnost Nadačního fondu Toník. Jako partner Hráčské fotbalové unie pomáhá profesionálním sportovcům se začleněním do běžného života po ukončení kariéry.

Region: ČR

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Zadavatel:

e.vox, spol. s r. o.

Slavíkova 3
120 00 Praha 2 - Vinohrady
Kontaktní osoba: Zdeněk Fekar
mediální poradce
zdenek@evox.space
+420 775 599 024
Obrázek uživatele e.vox
Poskytujeme služby v oboru marketingových komunikací, zejména poradenství v oblasti public relations. Tiskové zprávy, letáky, inzeráty, komunikace se zákazníky, video nebo prezentace na facebooku a jiných sociálních médiích? Cokoli potřebujete, neváhejte a ozvěte se.
e.vox, spol. s r. o.
Slavíkova 3
120 00 Praha 2 - Vinohrady
Česká republika
flotila@evox.space
Tel: +420 775 599 024