SEO optimalizace a její cíl

Zadavatel: Topranker.cz s.r.o. | 29.4.2018 | Telekomunikace, IT

SEO optimalizace webu je soubor metod, jak optimalizovat konkrétní webové stránky pro fulltextové vyhledávání ve vyhledávačích.

SEO optimalizací stránek se v této souvislosti myslí vytvoření, nebo upravení struktury webových stránek tak, aby vyhledávače zaindexovaly (uložili do své databáze) co nejvíce relevantních klíčových slov nebo frází, obsažených na těchto stránkách.

Cílem optimalizace SEO je zvyšovat cílenou návštěvnost stránky ve výsledcích organického (neplaceného) vyhledávání v internetových vyhledávačích (Google, Seznam apod.).

 

SEO optimalizace pro vyhledávače a její výhody oproti PPC

Největší výhodou SEO optimalizace webových stránek jsou dlo uhodobé výsledky a vyšší účinnost (míra prokliků) proti PPC reklamně. Když vypnete PPC reklamu, celková návštěvnost se ze dne na den hluboko propadne. V SEO, jakmile dosáhnete dobré pozice na určité klíčové slovo nebo frázi, pravděpodobně si ji nějakou dobu udržíte, i když do jejího udržování svůj čas investovat přestanete. Návštěvnost vám tak přetrvá dlouhodobě, případně začne klesat pozvolna, nikoliv skokově.

Jakmile jste jednou na dobré pozici a uživatelé na váš odkaz klikají, přicházejí k vám na web zdarma. Další nespornou výhodou je, že lidé více důvěřují odkazům, které zobrazí vyhledávač v organické části vyhledávání než placeným odkazům. V PPC každý klik stojí peníze navíc.

Na závěr je nutno říci, že SEO optimalizace stránek a PPC nestojí proti sobě, spíš se výborně doplňují. Pomocí optimalizace SEO byste měli cílit na lidi, kteří jsou v první fázi nákupního cyklu a teprve hledají obecnější informace. Jakmile se posunou blíže k okamžiku koupě nebo objednávky, měli byste na ně cílit čím dál více s placenou reklamou.

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Topranker.cz s.r.o.
Pod pekárnami 245/10
190 00 Praha 9
Česká republika
info@topranker.cz
Tel: +420 775 060 843