Komu vlastně pomáhají realitní kanceláře?

Kdo je v popředí zájmu realitních kanceláří? Jsou to prodávající, kupující nebo myslí makléři jen sami na sebe? Přečtěte si, jak to poznáte.
Zadavatel: Miroslava Trojáková | 21.12.2019 | Reality, bydlení

Kdo je v popředí zájmu realitních kanceláří? Jsou to prodávající, kupující nebo myslí makléři jen sami na sebe? Jak poznáte, zda se jedná o partnera na realitním trhu, který má proklientský přístup nebo zda mu jde jen o to rychle prodat nemovitost třeba i pod cenou, nemít s tím žádné velké starosti ani neabsolvovat moc prohlídek, hlavně rychle shrábnout provizi? Jde to vůbec zjistit ještě před tím, než uzavřete smlouvu? Nemusíte mít obavy, poznat se to dá ještě zavčasu.

Jak poznat realitní kancelář, která myslí jen na snadno získanou provizi?

Ještě, než uzavřete smlouvu se zprostředkovatelem na realitním trhu, kontaktujte jej a domluvte si osobní setkání. Během něj totiž nejlépe poznáte, zda se jedná o firmu s opravdu proklientským přístupem. Pokud nemovitost prodáváte, zjistěte si, kde všude bude nabídka inzerována, jak dlouho jim v průměru trvá v dané lokalitě prodat nějakou nemovitost obdobné dispozice a metráže. Zda prodávají spíše novostavby, nemovitosti rekonstruované nebo před rekonstrukcí. Ptejte se i na to, jaká je průměrná prodejní cena za nemovitosti podobné té vaší a kolik návštěv potenciálních kupců odhadují, že je třeba absolvovat, než se nemovitost prodá. Dále se ptejte na to, jaké služby z jejich strany jsou zahrnuty v ceně, zda poskytují právní servis, zda mají svého odhadce, který stanoví cenu nemovitosti, zda zjistí energetickou náročnost, tzv. PENB. Neméně důležité je potom dohodnout se s nimi, jestli aranžmá a přípravu nemovitosti na focení provede jejich stylista a přibližně za jak dlouho od podpisu smlouvy můžete očekávat příchod jejich profesionálního fotografa. Vše na čem se domluvíte, si ještě ověřte na internetu, především v recenzích. Pokud naopak nemovitost kupujete, zjišťujte především to, zda jsou schopni vyjednat s prodávajícím podrobné podmínky prodeje týkající se například vybavení, které by zůstalo v dané nemovitosti, termínu vystěhování současných majitelů, apod. Podle toho, jak bude realitní kancelář na vaše dotazy reagovat a v čem všem vám budou schopni pomoci a vyhovět, poznáte, zda se jedná o firmu, pro kterou jsou klienti na prvním místě nebo zda se jedná o sobce, co chtějí jen rychle a snadno vydělat. Když jen kličkují a snaží se vyhnout přímé odpovědi, když jejich odpovědi jsou vágní a jen slibují, že by se to dalo nějak udělat, když bude třeba, ale nepodloží to ani žádnou praxí, ani neuvedou, zda je to již zahrnuto v ceně nebo jaký je za to účtován příplatek, tak buďte ostražití. Pravděpodobně se bude jednat o makléře, který dychtí více po vašem podpisu a pěkné provizi, než po tom, aby vám opravdu pomohl.

Jak reaguje kancelář, jejíž úmysly jsou čisté a klienti jsou pro ně na prvním místě?

Taková realitní kancelář vám doloží svoji praxi i výňatek podobných nemovitostí, které prodali, za jakou cenu a za jak dlouho. Poradí i s financováním pro kupující. Jsou sebevědomí a vše říkají na rovinu. Opírají se o fakta podložená důkazy. Věnují vám svůj čas bez ohledu na to, zda to bude hodina nebo dvě. Odpoví na všechny vaše dotazy týkající se prodeje nebo koupě nemovitosti. Předají vám třeba i nějaké své nápady a zkušenosti z praxe, jak by vaši situaci bylo možné řešit i jiným, efektivnějším způsobem. Třeba vám poradí, že třeba v Praze je lepší nemovitost pronajímat, než ji hned prodat, nebo že výkup nemovitosti je až posledním řešením, které nemusíte ani absolvovat, apod. Zkrátka hned poznáte, že vám chtějí pomoci. A že to bude třeba trvat o něco déle nebo vyžadovat více jejich iniciativy jim nevadí. Taková kancelář je ideálním kandidátem k tomu, aby se stala vašim spolehlivým partnerem v oblasti realit.

Témata: realitní kancelář, realitní kancelář Praha | Region: Praha

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Zadavatel:

Miroslava Trojáková

Kontaktní osoba: Miroslava Trojáková
Tschechische Republik