Vyzrajte na e-mailing do zahraničí

Rozesílka e-mailů do zahraničí má svá specifika
Zadavatel: BON Media, s.r.o. | 8.7.2022 | Obchod, e-commerce
Autor fotografie:

Pokud jste někdy narazili na komentář, že e-mailing nezná hranic, tak se nenechte zmást. Plánovat můžete globálně, ale jednat rozhodně lokálně. Rozdíly jsou totiž nejen v uživatelských zvyklostech, ale také v podmínkách a pravidlech jednotlivých států.

Každý trh je specifický

To, co platí pro marketing a komunikaci, platí i pro rozesílku. Proto si projděte pravidla, která platí u poskytovatelů e-mailových služeb v zemi, kde se chystáte komunikovat. Jejich českými ekvivalenty jsou například Seznam, Gmail, Outlook nebo Centrum. Každý z nich má pravidla jinak nastavena, a proto je k poskytovatelům třeba přistupovat individuálně. Jinak by se vám mohlo stát, že výsledky vašich kampaní nenaplní vaše očekávání.

S čím se potýká e-shop

Vzorovým příkladem může být provozovatel e-shopu s módou, který expandoval na velký trh, kde vždy kraluje jiný poskytovatel e-mailových služeb. Nejdřív se vše dařilo. E-mail list se dynamicky rozrůstal, kampaně byly čím dál masivnější. Ale najednou se něco zlomilo a e-mailing začal upadat. Klient se tedy obrátil na Mailkit, který nastavil bezodkladný audit a díky němu odhalil důvod nestandardního poklesu. Přišlo se na to, že objem rozesílky byl v rozmezí, které bylo pro systémy poskytovatele hraniční pro správný výpočet reputace. Jednoduše řečeno, velká část rozesílky se asi hodinu po doručení přesunula z doručené pošty do spamu.

Co řeší marketér

A teď se podívejme na to, jaká situace může při e-mailingu do zahraničí potrápit marketéra. Na začátku expanze úspěšně realizoval prvních pár pilotních rozesílek. Metriky seděly, databáze pro daný trh rostla. Vše se zdálo ok, dokud zničehonic nezačal upadat open rate, tedy klíčový ukazatel toho, kolik procent příjemců doručenou zprávu otevřelo. Na svých testovacích e-mailech si následně marketér ověřil, že kampaň opravdu končí ve složce, ve které plánoval. Mohlo jít o jednorázovou odchylku. Metriky jedné kampaně nemusí být relevantní, a to třeba i z toho důvodu, že proběhla v nestandardním období.

Opakování není žádoucí

To, že jedna kampaň není úspěšná, se může stát i těm nejlepším z oboru. Pokud se ale slabé kampaně neustále opakují, pak už je potřeba se do problematiky ponořit hlouběji. Když se jedná o příčinu, která nastane až po doručení, tak ji zkušený marketér dokáže svépomocí definovat a další kampaň nastavit nebo její obsah připravit efektivněji. Jenže v tomto případě nastal problém ještě někde před cílovou stanicí samotné rozesílky. A tak nezbývá nic jiného, než kontaktovat helpdesk nebo dodavatele pro rozesílku. Klienti Mailkitu to mají zásadně jednodušší, protože společnost pokrývá obojí – Mailkit se zároveň stará o samotnou rozesílku. Takže jakmile se zjistí nějaká komplikovanější závada a je nutné kontaktovat poskytovatele v dané zemi, ujme se role expertní tým a s lokálními poskytovali příčinu diagnostikuje. Mailkit postupuje podle unikátní metodiky, kdy zástupce využije přímého kontaktu, který si na základě odbornosti a vysoce kvalitních služeb vybudoval s kompetentní osobu v týmu Gmailu, Seznamu, Yahoo nebo jiného velkého poskytovatele. Ta se okamžitě pustí do řešení situace, která se rázem stává prioritní. Klient Mailkitu proto nemusí dlouze čekat, až na jeho záležitost přijde řada. Navíc se nemusí obávat, že by případné výpadky negativně ovlivnily jeho tržby nebo zisk.

Vstříc úspěšnému zahraničnímu e-mailingu

Po intenzivním hledání a komunikaci se specialisty v zahraničí se nakonec zjistilo, že problémem jsou reputační pravidla. Na daném trhu nefungovala tak, jak byla pro daný stát zamýšlena. To se reálně projevilo tím, že rozesílka opravdu přišla do primární pošty, ale v důsledku retroaktivní operace se posléze automaticky přesunula do složky spamu. Možná jste si všimli, že e-shop ani marketér neudělali žádnou chybu. Vše bylo zkrátka o interních systémech poskytovatele, která nikdo zvenčí znát ani nemůže. Perfektní obeznámenost s problematikou doručitelnosti, vlastní infrastruktura s nejlepší reputací, budování mezinárodních vztahů s největšími hráči v oboru i členství v prestižních asociacích… To vše jsou klíčové znaky, podle kterých bezpečně rozeznáte Mailkit a další expertní dodavatele od běžných prodejců systémů.

Co by nemělo zapadnout

Poměrně nedávno uvedl Mailkit platformu Omnivery by Mailkit, která se věnuje čistě e-mailové rozesílce. Kampaň si tak můžete vytvořit v nástroji, na jaký jste zvyklí a následné doručení je pak ve správě Omnivery. Proč to dělat složité, když to u Mailkitu umí jednoduše.

Obrázky:
AnhangGröße
Image icon polsko.jpg46.06 KB
Témata: e-mail, byznys, zahraničí, doručitelnost, Mailkit | Region: ČR

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Zadavatel:

BON Media, s.r.o.

Sokolovská 55/81
186 00 Praha 8
BON Media's picture
Komunikačně kreativní agentura s velkými nápady.
BON Media, s.r.o.
Sokolovská 55/81
186 00 Praha 8
Tschechische Republik
info@bonmedia.cz
Tel: +420 731 155 047