Praha (Pressweb) - Čas na vývoj nových modelů vozidel se stále zkracuje. Současně se výrobci automobilů neustále snaží o snižování nákladů. Efektivními metodami jsou simulace a nedestruktivní zkoušky. Se zařízením Dynamic Component Testing (DYCOT) se TÜV SÜD stává kompetentním nezávislým partnerem průmyslu ve fázi vývoje. V příštím roce rozšíří tato expertní organizace své stávající zařízení v české Mladé Boleslavi o novou laboratoř.
Během vývoje nového automobilu jsou nutností četné dynamické testy jednotlivých součástí a subsystémů, jako například sedadel, pásů nebo airbagů. Částečně je předepisujezákonodárce, částečně interní požadavky výrobců vozidel. Počet příslušných zkoušek v nadcházejících letech ještě vzroste. Crash testy jsou osvědčeným prostředkem, který je však často velmi drahý a časově náročný. „S DYCOT nabízíme výrobcům automobilů službu, která šetří náklady i čas“, říká Jiří Socha, ředitel divize Auto Service TÜV SÜD Czech. Místo toho, aby se za účelem zkoušek komponentů ničily v crash testech celá auta, sází DYCOT na nedestruktivní testy. „Křivky zpomalení, kterým vystavíme testované části vozidel, jsou s výsledky z destruktivních zkoušek prakticky identické“, vysvětluje Jiří Socha. Tím je nákladově efektivní metoda alternativou crash testů, které provádí sami výrobci automobilů ve svých laboratořích.
Testy podle potřeb zákazníka
Sáňové zkoušky jsou osvědčeným postupem, který TÜV SÜD aplikuje na vlastních zařízeních již po desetiletí. Jedním z jeho předností je, že lze test opakovat již po několika minutách, například při testování druhého vzorku nebo při zkoumání modifikace dílu. Novinkou je však koncepce DYCOT, při které lze zkušební zařízení ještě lépe přizpůsobit potřebám zákazníků. Od roku 2016 jej bude TÜV SÜD provozovat v Mladé Boleslavi (Česko).
Působiště v České republice
Již od roku 1995 provádí TÜV SÜD v České republice vývojové a homologační zkoušky zaměřené na bezpečnost vozidel a jejich vliv na životní prostředí. Portfolio laboratoří zahrnuje statické pevnostní zkoušky zaměřené na pasivní bezpečnost, funkční testy elektronické výbavy vozidel a výstřelové zkoušky airbagů. V laboratoři lze provádět rovněž měření hluku. Tyto možnosti se nyní rozšiřují o DYCOT. Za tímto účelem aktuálně vzniká nová budova laboratoře, ve které budou všechny testy probíhat. „Strategická poloha v Mladé Boleslavi a koncentrace zkušeben do jednoho místa zvyšují efektivitu laboratorního provozu.“, říká Jiří Socha. Laboratoř může výrobce automobilů podporovat nejen při vývoji. Ke službám nabízeným společností TÜV SÜD patří i homologace a kontrola shodnosti výroby v rámci procesu COP (conformity of production).
„be ahead. get connected“ Pod tímto mottem se prezentuje společnost TÜV SÜD na Mezinárodním automobilovém veletrhu (IAA) 2015 od 17. do 27. září ve Frankfurtu nad Mohanem. Ve středu zájmu účasti na veletrhu v hale 8, stánku D04 je celé spektrum inovačních služeb pro automobilové odvětví. Navštivte nás na IAA. Další informace k účasti společnosti TÜV SÜD na IAA lze nalézt na www.tuev-sued.de/iaa2015