Soutěž o ceny pro online novináře 2016 zahájena

Nově zaměření na práci na vyšším počtu platforem
Zadavatel: Marketwired, LP. | 12.5.2016 | Média, marketing

WASHINGTON, DC - Organizace Online News Association, největší sdružení digitálních žurnalistů na světě, dnes zahájila soutěž 2016 Online Journalism Awards (OJAs), s cílem ukázat to nejlepší z digitálního žurnalizmu v 35 kategoriích a částkou 53 000 USD pro vítěze. Do OJAs se mohou přihlásit významná média, mezinárodní a nezávislé weby i jednotlivci, kteří přispívají inovativním způsobem k multimediálním tvorbě.

Stejně jako v uplynulých ročnících byla OJAs 2016 upravena tak, aby odpovídala rychle se vyvíjejícímu světu médií:

  • Letošní ocenění jsou více zaměřena na posun k tvorbě pro jedinečné digitální platformy a nově vznikající média i na zvýšené úsilí zapojit do celého průběhu reportáží a příběhů publikum.
  • Studentská cena nyní představuje odměnu 1000 USD v kategoriích Small (malé) a Large (velké), a to díky nadaci Gannet, a byla přejmenována na počest zesnulého šéfredaktora USA TODAY, Davida Teeuwena. ONA je poctěna, že smí podněcovat a podporovat mladé žurnalisty jeho jménem.
  • Samostatná cena bude nyní udělena za Online Commentary (komentář online) namísto tří kategorií podle velikosti. Tato změna vychází z nízkých počtů účastníků v minulých letech a závěru, že skvělý žurnalistický komentář nezávisí úplně na zdrojích reportéra ani velikosti redakce.
  • V pořadí druhá cena James Foley Award for Conflict Reporting (za reportáže o konfliktech) odmění jednoho z mnoha žurnalistů, kteří vytvářejí reportáže v těch nejnáročnějších podmínkách. Tato pocta bude udělena jednomu žurnalistovi za výjimečné dílo při zpravodajstvích z probíhajících konfliktů, válečných zón a dalších náročných prostředí. Vítěze vybere komise, v které je i vítěz z roku 2015, fotograf Cengiz Yar.

Dvanáct z cen nyní představuje výhry ve výši 53 000 USD s poděkováním nadacím Knight a Gannet a vysoké škole žurnalistiky a komunikací University of Florida. Oceněni jsou za datovou žurnalistiku, vizuálně digitální vyprávění, investigativní žurnalistiku, veřejnou službu, technickou inovaci, studentský úspěch a celkově vynikající výsledky.

Soutěže OJAs 2016 se mohou účastnit díla zveřejněná od 16. května 2015 do 2. června 2016. Díla můžete předkládat na webu journalists.org do 4. června 5:59 hodin SEČ po seznámení se s pravidly a podmínkami účasti (Rules & Eligibility).

Finalisté a výherci budou vybráni ve dvou krocích. V prvním kroku vyberou semifinalisty přední žurnalisté a odborníci na nová média. V srpnu se sejde porota k výběru vítězů.

Ocenění OJAs jsou jediným komplexním souborem cen za výjimečnost v digitální žurnalistice po celém světě. Vítězové budou vyhlášeni večer posledního dne konference ONA16 (Online News Association Conference and Awards Banquet), která se bude konat od 15. do 17. září v hotelu Hyatt Regency Denver v susedství Colorado Convention Center.

K účasti se můžete přihlásit na journalists.org/awards. Konečný termín je 3. června východního času USA. Úplný seznam vítězů v roce 2015 najdete na journalists.org.

O organizaci Online News Association
Organizace Online News Association je největším sdružením digitálních žurnalistů na světě. Posláním ONA je inspirovat k inovacím a znamenitosti mezi žurnalisty, aby lépe sloužili veřejnosti. Mezi členy patří noví spisovatelé, producenti, návrháři, redaktoři, blogeři, vývojáři, fotografové, pedagogové, studenti a jiní, kteří vytvářejí zpravodajství pro digitální platformy nebo je podporují. ONA také pořádá každoroční konferenci Online News Association Conference a uděluje ceny Online Journalism Awards.

O nadaci Knight
Knight Foundation podporuje transformační nápady, které prosazují kvalitní žurnalistiku, posouvají vpřed inovace médií, zapojují komunity a pěstují umění. Nadace věří, že demokracii se daří tam, kde jsou lidé informovaní a angažovaní. Více zjistíte na knightfoundation.org.

O nadaci Gannett
Gannett Foundation je podnikovou nadací pod záštitou společnosti Gannett Co., Inc., jejímž posláním je investovat do budoucnosti komunit, v kterých Gannett podniká, a do budoucnosti našeho oboru. Podporuje projekty s tvůrčím přístupem k zásadním problémům, například zdokonalování vzdělávání a vlastního okolí, hospodářský rozvoj, rozvoj mládeže, řešení problémů komunit, pomoc znevýhodněným lidem, ochrana životního prostředí a kulturní obohacování.

O vysoké škole žurnalistiky University of Florida College of Journalism and Communications
University of Florida College of Journalism and Communications je hnací silou inovace a angažovanosti napříč obory jako je reklama, žurnalistika, veřejné vztahy a telekomunikace. Solidnost jejích studijních programů, akademiků, studentů a absolventů – ve výzkumu i praktických aplikacích – vynesla škole trvalá uznání jako jedné z nejlepších srovnatelných škol v celé zemi. Škola nabízí bakalářská, magisterská i doktorandská studia, online i prezentačně. Silné stránky školy jsou založeny jak na akademické fundovanosti, tak na praktické výuce. Škola vlastní sedm vysílacích a digitálně mediálních objektů a jediný program v zemi zaměřený na obor komunikací ve veřejných zájmech.

Kontakt k získání bližších informací:
Online News Association
awards@journalists.org

Region: Svět

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Zadavatel:

Marketwired, LP.

13818 SW 152nd Street, # 374
33177 Miami, Florida
Kontaktní osoba: Marketwired Client Services
cs@marketwired.com
About MarketwiredMarketwired advances the way the world communicates. Serving more than 11,000 clients worldwide through 20 offices on four continents, Marketwired is a dominant distributor of company news releases and other communications. Marketwired electronically delivers global news and... vice ›
Marketwired
13818 SW 152nd Street, # 374
33177 Miami, Florida
Spojené státy
cs@marketwired.com