Elektrokola jako horká novinka? Chyba lávky! Známe je už od 19. století

Zadavatel: PSHK s.r.o. | 10.3.2017 | Sport, volný čas, zábava

Hradec Králové (Pressweb) - V posledních letech se v ulicích, kromě aut a běžných kol, prohánějí všelijaké vymoženosti. Jsou to např. různá elektrická vozítka, která k pohybu využívají technologii dynamické stabilizace (zajišťuje ji soubor gyroskopů). Sem patří např. segway nebo samobalanční jednokolky. A pak jsou tady kříženci mezi motorkou a kolem - elektrokola.

Jak vlastně elektrokola fungují

Zjednodušeně se dá říct, že jde o běžné jízdní kolo, které pohání elektrická energie. Jednotlivá elektrokola se od sebe samozřejmě v mnoha ohledech různí. Rozlišujeme např. druhy pohonu. Ty se v současnosti dělí na nábojové (přední a zadní) a středové. Jízda na elektrokole s nábojovým pohonem ze všeho nejvíc připomíná jízdu na motorce. Kdežto elektrokola se středovým pohonem reagují na jízdu samotnou mnohem citlivěji.

Bylo nebylo jedno hodně těžké kolo

Vůbec první elektrokolo si roku 1897 v Bostonu nechal patentovat jistý Hosea W. Libbey. Kolo, které sestrojil, poháněl dvojitý elektrický motor ve středu klikové hřídele. Tomu, aby se z něj stal sériově vyráběný hit, překážela jediná věc – kolo i s motorem vážilo zhruba 130 kilo. Během následujících let přišli vynálezci s několika vylepšenými verzemi, ale celý humbuk kolem elektrokol v podstatě utichl až do 90. let 20. století. V roce 1992 už se na trhu objevují první běžně dostupné kousky a od té doby jejich výroba neustále roste.

Vyrábí se i za humny

Před 20 lety se většina elektrol na trhu vyráběla v Číně. V posledních letech začíná jejich obliba stoupat závratnou rychlostí a do jejich konstrukce se pouští i mnoho menších trhů. Není proto vůbec těžké najít třeba českého výrobce.   

Co nás na nich baví nejvíc

Čím to, že jsme se do nich tolik zamilovali? Pohodlné je, že na elektrokolo nepotřebujete řidičák. Ze zákona se na něj pohlíží jako na obyčejný bicykl. Největším lákadlem je samozřejmě úspora sil. Pár koní pod sedadlem je prostě vychytávka, která na delších trasách přijde vhod. Šlápnutí do pedálů se sice úplně nevyhnete, ale rozhodně u něj nevypustíte duši. Srdce každého milovníka přírody navíc zaplesá nad ekologičností takové jízdy. Je prokázáno, že oproti autu produkuje elektrokolo za jízdy třináctkrát méně zplodin a ještě se obejde bez hlasitého rachocení.

Témata: elektrokola | Region: ČR

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Zadavatel:

PSHK s.r.o.

Pavla Hanuše 300/1
500 02 Hradec Králové
Kontaktní osoba: Zdeněk Hrubý
Jednatel
hruby@pshk.cz
+420 776 525 452
Obrázek uživatele PSHK
Provádíme SEO pro vyhledávače, nabízíme služby v oblasti internetového marketingu, vedení PPC kampaní. Tvoříme webové stránky a e-shopy.
PSHK s.r.o.
Pavla Hanuše 300/1
500 02 Hradec Králové
Česká republika
info@pshk.cz
Tel: +420 491 110 854